برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

راهنمای خرید کلاسور مناسب

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

 فاکتورهای مهم در انتخاب کلاسور

 جنس بدنه کلاسور

براساس نوع جنس جلد، انواعی مختلف کلاسور تولید میشود که متدوالترین آنها عبارتند از:

کلاسورهای چرمی

جلد این نوع کلاسورها از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی است. جلد چرمی ظاهری رسمی و لاکچری به کلاسور میدهد. استفاده از این نوع کلاسورها برای حضور در جلسات رسمی و اداری مناسب است.

  کلاسورهای مقوایی

جلد این نوع کلاسورها از جنس مقوای چندلایه (لامینه) است که معمولا با سلفون مات یا براق روکش میشوند. از آنجا که امکان چاپ روی جلد مقوایی وجود دارد، از کلاسورهای مقوایی به عنوان ابزاری تبلیغاتی بسیار می شود.

 کلاسورهای پلاستیکی

کلاسورهای پلاستیکی مرغوب معمولا از جنس پلی پروپلین (PP) هستند. پلی پروپلین یک نوع پلاستیک سبک، بادوام، محکم  و مهم تر از همه قابل بازیافت است، درنتیجه تولید کلاسورهایی از این جنس به محیط زیست آسیب نمی رساند.

 سایز کلاسور

کلاسورها سایزهای مختلفی دارند، اما متداولترین  سایز کلاسورها عبارتند از 21×15، 21×28، 21×30 می باشد.

 عطف کلاسور

عطف کلاسورها معمولا بین۲سانتی متر تا ۳و نیم سانتی متر است. یعنی یک کلاسور با عطف ۳سانتی متر گنجایش نگهداری از حدود۱۵۰  تا ۲۰۰ برگه ۷۰ گرمی دارد.

 قفل کلاسور

قفل کلاسورهای مرغوب معمولا از جنس فلزی مقاوم و ضدزنگ است که اغلب با نیکل روکش شده است.

اغلب کلاسورها یا 26حلقه ای هستند یا ۴ حلقه ای و 6 حلقه .در کلاسورهای ۴ حلقه ای از کاغذ A4 به عنوان برگه کلاسور استفاده کرد. ضمن آنکه جابجایی و بررسی اوراق در این نوع کلاسورها راحت تر است.

معمولا حلقه های کلاسور O شکل هستند، چرا که با توجه به اینکه عطف کلاسور کوچک تر از عطف زونکن است، حلقه های O شکل جابجایی و بررسی اسناد و اوراق را راحت تر می کند. حلقه های  کلاسور باید به راحتی باز و بسته شوند و با استفاده های مکرر نیز خراب نشده و دو سر قفل ها به خوبی در هم جفت شوند.

برچسب: کلاسور
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم